شناسهٔ خبر: 176722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات ایمن سازی محور قره‌کهریز در شهرستان اراک کلید خورد

روشنایی اراک رئیس اداره نگهداری و توسعه ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز عملیات ارتقای ایمنی در محور قره‌کهریز شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد شیخی رئیس اداره نگهداری و توسعه ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این اداره کل در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، ایمن سازی نقاط پرتصادف و مستعد حادثه و ارتقای ایمنی در سطح راه‌های استان گفت: علاوه بر نگهداری از ۳۷۰ کیلومتر روشنایی طولی موجود در شبکه راه‌های استان، از ابتدای امسال ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی در محورهای مواصلاتی استان احداث و یا احیا شده شده است.

وی در همین راستا با اشاره به مطالبه مردم برای احداث روشنایی طولی در محور قره‌کهریز شهرستان اراک گفت: با جذب اعتبارات استانی، عملیات اجرای روشنایی طولی در این محور (محدوده روستای ضامنجان) شروع شده است.

شیخی افزود: عملیات اجرای فونداسیون، نصب ۲۴ تیر روشنایی و کابل کشی آن انجام شده و به‌زودی با نصب ترانس برق، یک هزار و ۲۰۰ متر روشنایی در نقطه پرتصادف این محور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه از محدوده پمپ بنزین تا پل راه‌آهن ضامنجان اجرا شده است که تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره توسعه و نگهداری ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: امسال بیش از ۷۰ تعداد نقطه مستعد حادثه و پرتصادف در راه‌های استان ایمن سازی شده و سه نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار رفع گردیده و ۱۵ تقاطع هم‌سطح راه‌های روستایی با راه‌های اصلی و فرعی با احداث روشنایی نقطه‌ای ایمن شده است.